מאמרים בחינם - Like2Read | מה זה פחד במה ואיך מתגברים עליו
שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2198
מאמרים: 7150
Like: 59
מאמרים -> אומנות -> במה ותאטרון
הוסף עכשיו מאמר למדור :
במה ותאטרון
 

מה זה פחד במה ואיך מתגברים עליו


אתי בר לב

אתי בר-לב

מנכ"לית NATURAX™  

למידע נוסף, טיפים וסרטונים   www.NATURAX.co.il

 
 
אם גם אתה נחרד לגמרי מהמחשבה של לדבר או להופיע מול קהל, קטן או גדול, אתה כנראה לגמרי לא לבד. למעשה, אחוז גדול מהאוכלוסייה סובל מחרדת ביצוע, הידוע גם בכינוי האחר שלה "פחד במה". למעשה, הרבה אנשים מעדיפים לקבל שפעת מאשר לעלות על הבמה או על הדוכן ולתת את ה"הופעה" שלהם. ספורטאים, מוזיקאים, שחקנים, ונואמים עשויים לעיתים קרובות לקבל חרדת ביצוע ברגע האמת אליו הם התכוננו במשך תקופה ארוכה.
 
חרדת ביצוע (או פחד במה) יכולה למנוע ממך לעשות את מה שאתה אוהב, והיא יכולה גם להשפיע על הקריירה שלך. והגרוע מכל, חרדת ביצוע עלולה להשפיע לרעה על ההערכה העצמית ועל הביטחון העצמי שלך. למרות שלעיתים זה נראה בלתי אפשרי, יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי לשלוט ברגשות שלך ולהפחית את החרדה.
 
התסמינים של פחד במה
להיות במרכז תשומת לב יכול להיות דבר מלחיץ. הגוף שלך מגיב למצב זה באותה הדרך כפי שהיה עושה אם הוא היה מותקף. המנגנון של "הילחם או ברח" נכנס לפעולה, ולכן הסימפטומים של פחד הבמה דומים לתופעות המתרחשות כאשר אתה נמצא בסכנה אמיתית על החיים שלך.
תסמינים של חרדת ביצוע עשויים לכלול:
• דופק מוגבר ונשימה מהירה
• יובש חזק בפה ובגרון
• רעד בידיים ובברכיים
• זעה מוגברת
• בחילות
• מחושי בטן
 
הסיבות לפחד במה
במילים פשוטות, מתח וחרדה מביצוע בפני אנשים אחרים הם הגורמים לפחד במה. הצעד הראשון בדרך להתמודד עם פחד במה הוא ללמוד להתמודד עם הפחדים ונקודות התורפה שלך, לקבל את עצמך כפי שאתה, ולזנוח את ההרגשה כאילו אתה צריך להוכיח את עצמך לאחרים. זכור כי אף אחד לא מושלם, אף אחד לא מצפה ממך להיות מושלם, וזה בסדר לעשות טעויות. הצעד השני הוא ללמוד כיצד לנתב את המחשבות שלך בצורה חיובית.
 
9 טיפים לטיפול בפחד במה
מיליוני אנשים מסביב לעולם סובלים מחרדת ביצוע, הידועה גם בכינוי האחר שלה "פחד במה".
להלן 10 טיפים שיעזרו לך להתגבר על הפחדים שלך ולזרוח על הבמה, על המגרש, או על דוכן הנואמים.
1. להיות מוכן. התאמן, התאמן, התאמן. 
2. שמור על תזונה מאוזנת ובריאה. הגבל את צריכת הקפאין והסוכר ביום ההופעה. אכול ארוחה טובה כמה שעות לפני שאתה מופיע, כך שתהייה לך אנרגיה ולא תגיע רעב. וודא כי הארוחה היא דלת שומן, כוללת פחמימות ומורכבות מפסטה מחיטה מלאה, פיצה, או שעועית ואורז.
3. הסט את תשומת הלב מעצמך והפנה את הפחד שלך להנאה שאתה מספק לצופים. עצום את העיניים ודמיין את הקהל צוחק ומריע.
4. אל תתמקד במה שיכול להשתבש. במקום זה התמקד בחיובי ודמיין את ההצלחה שלך.
5. הימנע ממחשבות המייצרות ספק עצמי.
6. תרגל נשימה מבוקרת, מדיטציה או ביופידבק, אמץ גם אסטרטגיות אחרות שיעזרו לך להירגע ולהפנות את המחשבות שלך, כאשר הם יהפכו לשליליות. עדיף לתרגל לפחות סוג אחד של טכניקת הרפיה בכל יום, ללא קשר לשאלה אם יש לך פחד במה, כך שהמיומנות תהייה שם בשבילך כשאתה צריך אותה.
7. צא להליכה, קפוץ למעלה ולמטה, נער את השרירים שלך.
8. קשר עם קהל היעד שלך. בזמן ההופעה חייך, צור קשר עין, וחשוב על הקהל כאילו היו אלו החברים שלך.
9. התנהג באופן טבעי.
 
לסיכום, זכור כי פחד במה הוא בדרך כלל גרוע יותר לפני ההופעה, ולעתים קרובות הוא נעלם ברגע שהיא מתחילה.
 

 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 0 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה