שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2210
מאמרים: 7173
Like: 59
מאמרים -> בריאות -> דיאטה
הוסף עכשיו מאמר למדור :
דיאטה
 

סוגי סיבים תזונתיים


אורי רצון
 
 

 

אם נשאל מישהו בעולם המערבי מה הם סיבים תזונתיים אפשר לשער שיש סיכוי שנקבל תשובה אך אם נשאל את השאלה אילו סוגי סיבים תזונתיים יש רוב הסיכויים שלא נקבל תשובה.
יש שני סוגי סיבים תזונתיים אלו שמתמוססים במים ואילו שלא מתמוססים במים.
מה שמשותף בין שני סיבים תזונתיים אלו הוא שרובם נמצאים בפירות ירקות ומזון מן הצומח, והם נורא חיוניים למערכת העיכול ובריאים לגוף שלנו, ההבדל הגדול בניהם הוא שאם נשים סיבים תזונתיים מתמוססים במים חמים הם יתמוססו, ואילו אם נשים סיבים תזונתיים לא מתמוססים במים חמים הם לא יתמוססו וישקעו.

סוגי סיבים התזונתיים המתמוססים במים:

סיבים תזונתיים המתמוססים במים נמצאים ברובם הגדול בפירות ירקות וקטניות.
היתרונות שלהם הם שהם יכולים להאט את תהליך ספיגות סוכרים בגוף וכך למנוע סכרת, ושאר חומרים המזיקים בגוף הם יכולים גם לעזור בתהליך הדיאטה על ידי מניעת ספיגת שומנים רעים,  אולם הם לא יאפשרו מניעת ספיגת מאכלים מסוכרים בעלי שומן רווי בצורה משמעותית.

סוגי סיבים תזונתיים שלא מתמוססים במים

סיבים תזונתיים אלו נמצאים ברובם הגדול בדגנים מלאים ובקליפות של ירקות ופירות שונים ואף באגוזים.
 סיבים תזונתיים לא מתמוססים מאוד מומלצים לאנשים שסובלים ממעי רגיז כי הם עוזרים במניעת עצירות והפרעות עיכול אחרות.

סוגי סיבים תזונתיים לא טבעיים

לאחרונה בעקבות התקדמות המדע בתחום תוספי מזון וחוסר סיבים תזונתיים בתפריט בחברה המערבית גרמו לכך שהרבה מדענים הוציאו תוספי מזון של סיבים תזונתיים כימים, אולם חשוב לציין כי סיבים תזונתיים אלו לא בריאים כי הם לא טבעיים והמטרה שלהם היה יותר לעזור למנוע עצירות ולעזור בתהליך העיכול, לכן רצוי נורא לא להשתמש בהם בנוסף אין מקום להשוות בין סוגי סיבים תזונתיים טבעיים לסוגי סיבים תזונתיים כימיים.

אילו סוגי סיבים תזונתיים כדאי להשתמש:

 רצוי נורא לאכול את כל הסוגים של סיבים תזונתיים שיש במידה מסופקת של בין 25-40 גרם ביום.
אנשים בחברה המערבית לא אוכלים מספיק סיבים תזונתיים למרות השפע שיש בהם וכתוצאה מכך סובלים מבעיות בריאות שונות כמו עצירות, בעיות עיכול אחרות, ואחוז כולסטרול וסוכר גבוה בדם.
 אם אתה סובל מעודף סוכר וכולסטרול בדם רצוי שתאכל יותר סוגי סיבים תזונתיים מתמוססים.
 ואילו אתה סובל ממעי רגיז, עצירות, או בבעיות עיכול אחרות רצוי שתאכל סוגי סיבים תזונתיים בלתי מתמוססים.
רצוי נורא שתמנע מתוספי מזון המכילים סיבים תזונתיים כימים כי הם מכילים כימיקלים שונים שיכולים יותר לפגוע בבריאות מאשר לעזור לך, בנוסף הם לא יכולים להחליף סיבים תזונתיים טבעיים. 

 


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה