מאמרים בחינם - Like2Read | מר קונדום התאילנדי
שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2198
מאמרים: 7150
Like: 59
מאמרים -> בריאות -> מחלות מין
הוסף עכשיו מאמר למדור :
מחלות מין
 

מר קונדום התאילנדי


צבי אדלר

אתר אגרילנד, האתר המוביל למשקיעים בקרקעות חקלאיות

 
 

מדוע גם נכון לראשית המאה ה-21 ישנם אנשים החשים בושה בעת רכישת קונדומים? למרות שקונדומים נמצאים כיום בדוכן נגיש בכל סופרפארם וגם בלא מעט סופרמרקטים ואינם מצריכים פנייה ישירה לרוקח, עדיין ישנם לא מעט אנשים החשים מבוכה כאשר חבילת קונדומים מונחת בסל הקניות שלהם. מסתבר כי גם בימים אלו של מודרנה הגילוי הפומבי של רצון או כוונה מעשית לקיים יחסי מין גורם לחלק מן האוכלוסייה מבוכה.

ואם זה המצב במדינות העולם המערבי תוכלו לשער מהו המצב במדינות העולם השלישי, בהן לנשים וגברים רבים אין כלל גישה לאמצעי מניעה או מידע אודותיהם או אפשרות כלכלית לרכשם. מדינה מתפתחת אחת הנבדלת באופן משמעותי מחברותיה היא תאילנד. בתאילנד, כך מסתבר, ירד שיעור הילודה בשנים האחרונות באופן דרמטי הודות לתוכנית יצירתית להעלאת המודעות לאמצעי מניעה ולאפשרויות הזמינות לשלוט בתכנון משפחה. לאיש העומד מאחורי התוכנית קוראים מצ'אי ויראוויידיה, בן לאב ממוצא תאילנד ואם ממוצא סקוטי, אשר גדל והתחנך באוסטרליה.

משבגר וסיים את לימודיו האקדמיים שב ויראוויידיה לתאילנד והתקבל לעבודה במשרד ממשלתי המופקד על פיתוח המדינה. במהלך העבודה הגיע ויראוויידיה למסקנה כי קצב הילודה הגבוה בתאילנד מכביד על התקציב הממשלתי ומעכב את התקדמותה של תאילנד לעולם המדינות המפותחות. כדי לייצר פתרון הגה העובד הממשלתי קמפיין להעלאת המודעות לשימוש בקונדומים אשר כלל מגוון פעילויות לא שגרתיות ובידוריות: תחרות ניפוח קונדום בבית ספר, עמדות חלוקת קונדום בבתי קולנוע ובצמתים, עידוד נהגי מוניות ושוטרי תנועה לחלק קונדומים ועוד. בשונה ממדינות שמרניות יותר, בתאילנד אשר מרבית אזרחיה הם בודיהסטים, הקמפיין לעידוד השימוש בקונדום לא נתקל בהתנגדות מצד אנשי דת ואישי ציבור. בצעד מרחיק לכת עוד יותר יזם ויראוויידיה את הקמתה של רשת מסעדות עממיות תחת השם הדי המקורי-  "כרובים וקונדומים" והסלוגן "אנחנו מתחייבים כי האוכל שלנו לא יגרום לכם להרות". שמה של הרשת התבסס על הדימוי בו נוהג ויראוויידיה לעשות שימוש בנאומיו- הקונדום צריך להיות מוצר נגיש ועממי כמו כרוב. בעיצוב המסעדות נעשה שימוש נרחב בקונדומים ובצעצועי מין שונים והסועדים כמובן מוזמנים לקחת איתם קונדומים ללא תשלום.

הקמפיין יוצא הדופן הפך את מצ'אי לדמות ידועה בתאילנד והקנה לו את הכינוי "מר קונדום". הצלחת הקמפיין וליתר דיוק הצלחת הקמפיין בהעלאת היקף השימוש בקונדומים, זיכתה את מצ'אי גם בתרומה נדיבה בסך מיליון דולר מאת קרן הצדקה של ביל גייטס ורעייתו. קרן גייטס יש לציין, אחראית למימון מספר מיזמים לעידוד השימוש בקונדומים במדינות העולם השלישי ובעיקר במדינות אפריקה בהן מספר האזרחים אשר נדבקו ונדבקים במחלת האיידס מרקיע שחקים.

האם מודל הקמפיין התאילנדי יאומץ גם במדינות מתפתחות אחרות? מוקדם לקבוע, בעיקר משום שמדינות העולם השלישי אולי חולקות בעיות משותפות, כגון קצב ילדוה גבוה, אך עדיין נבדלות זוז מזו בתרבותן ובמוסכמות החברתיות הנהוגות בהן. על כן לא ברור בכמה מדינות המרחב הציבורי מוכן לקבל קמפיין "צבעוני" שכזה, במיוחד כאשר הדבר נוגע לחינוך בבתי ספר. נראה כי מוסר ההשכל הראוי מן הדוגמא התאילנדית אינו בהכרח ליזום קמפיין דומה במדינות אחרות, אלא המחשת התוצר החיובי הטמון בחשיבה יצירתית מחוץ לדפוסי פעולה ידועים ומקובלים. עידוד ותמיכה ממסדית באנשים יצירתיים דוגמת מצ'אי ויראוויידיה יכול להיות המפתח לשינוי המיוחל במדינות המתקשות לפרוץ את מחסום העוני.


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה