שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2209
מאמרים: 7171
Like: 59
מאמרים -> טכנולוגיה -> מחשבים
הוסף עכשיו מאמר למדור :
מחשבים
 

מערכת CRM: מדוע חשוב להחזיק במאגר מידע על לקוחות


אביב סיון
מוגש בחסות אביב יועצים קידום אתרים 

 

 
 

אחד היתרונות החשובים שמציעה מערכת CRM הוא מאגר מידע על לקוחות. עסקים רבים - קטנים, בינוניים וגדולים, מתייחסים אל מאגר המידע שברשותם ממש כמו אל מכרה זהב.  

מה מכיל מאגר מידע על לקוחות? מדוע הוא כל כך חשוב לעסק? במאמר זה נשיב על שאלות אלו.


מה מכיל מאגר לקוחות?
במאגר מידע מופיעים הפרטים הבאים:
*  שם הלקוח ופרטי התקשרות כמו פלאפון, מייל, כתובת וכו'.
*  היסטוריית רכישות (כל כמה זמן הלקוח מבצע רכישה, אילו מוצרים הוא רכש בעבר וכו').
* מידע דמוגרפי כגון גיל, מיקום גיאוגרפי, מין וכו'.
* תיעוד שיחות ותכתובות עם הלקוח.

יתרונות של מאגר מידע על לקוחות:  
סדר וארגון – אם אתם צריכים מידע כלשהוא על לקוח, אינכם צריכים לחפש דפים ששרבטתם עליהם הערות או מיילים ישנים במחשב. גם אין צורך להרים טלפונים בהולים למשרד ולחפש את המזכיר/ה. המידע שאתם צריכים זמין עבורכם בכל שעה ומכל מקום –  מכיוון שמערכת קשרי לקוחות זמינה מכל מחשב וגם מהסלולרי שלכם.

איתור לקוחות רווחיים וגם לקוחות "זוללי זמן" - בעזרת התוכנה תוכלו לזהות בקלות מי הלקוחות הרווחיים והחשובים שלכם (לקוחות "פרימיום") ולתת להם יחס מועדף. תוכלו גם לזהות לקוחות "זוללי זמן". כלומר לקוחות שתובעים הרבה תשומת לב ויחס אבל אינם משתלמים.  

פחות אי הבנות עם הלקוח - כאמור, מאגר מידע כולל היסטוריית רכישות ותיעוד שיחות ותכתובות עם כל לקוח, כך שיש פחות סיכוי לאי הבנות עמו.

שליטה - גם כשאתם יוצאים לחופשה או לכנס בחו"ל, אתם יכולים להיכנס למאגר המידע ולהתעדכן במה שקורה בעסק בהעדרכם. לעובדים יהיה הרבה יותר קשה "לטייח" אתכם, כשהם צריכים להקליד ולעדכן באופן שוטף מה קורה עם לקוחות.

התאמה – כל לקוח הוא יחיד ומיוחד במינו ויש לו צרכים שונים. עם מאגר לקוחות תוכלו לזהות צרכים של כל לקוח (לראות מהם המוצרים שרכש או שהביע לגביהם התעניינות) ולהציע לו מוצר מתאים. כך אתם גם ממזערים את הסיכון שתציעו לו מוצר לא רלוונטי.

יחס אישי – בזכות המאגר אתם יכולים להציע ללקוחות שלכם יחס אישי: לשלוח להם מתנות או קופונים בימי הולדת, ימי נישואין וכו'.

מעקב - מאגר ניהול לקוחות יסייע לכם לעקוב אחר לקוחות פוטנציאליים. בעת הצורך תוכלו להגדיר במערכת תזכורות. לדוגמה, תזכורת להתקשר ללקוח מתעניין שביקש שיצרו עמו קשר בעוד חודש וכו'. מאגר כזה גם ימנע מצב מביך של יצירת קשר חוזרת עם לקוחות שביקשו במפורש שלא תיצרו עימם קשר.

איתור קהל היעד – בעזרת המאגר תוכלו להבין מיהו קהל היעד שלכם מבחינת גיל, מין, מיקום גיאוגרפי וכו'.

לסיום, נכון שהקמה ועדכון שוטף של מאגר לקוחות הם טרחה לא קטנה, אך זו השקעה מצוינת לטווח הארוך והיא תסייע לעסק שלכם לגדול ולשגשג. כמובן, כדי שההשקעה תהיה משתלמת, עליכם לתחזק ולעדכן את האינפורמציה באופן שוטף.

***

מוגש בחסות זברה CRM 


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה