מאמרים בחינם - Like2Read | המדריך לגובה המתחיל
שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2196
מאמרים: 7150
Like: 59
מאמרים -> כלכלה ופיננסים -> כלכלה ופיננסים- כללי
הוסף עכשיו מאמר למדור :
כלכלה ופיננסים- כללי
 

המדריך לגובה המתחיל


ניהול נטו

הניהול המודרני מחייב שבעל העסק יתמקד ברוב זמנו במכירות, פיתוח עסקי ושיווק. למרות זאת מוצאים עצמם בעלי עסקים רבים משקיעים חלק ניכר מזמנם בניהול הכספים ובעיקר בניהול האשראי- גבייה, ניהול תזרים מזומנים, התנהלות מול הבנקים בכך ומטלות נוספות בתחום. חברת ניהול נטו שמה לה למטרה לאפשר לבעלי העסקים להתמקד בתפקידם העיקרי ולשחרר אותם מהניהול הכספי של העסק על ידי מיקור חוץ של מנהל כספים או חשב. הפתרון ניתן במשרה חלקית, במשרדי הלקוח ומאפשר לבעל העסק לקבל מידע אמין על מצב החברה, סיוע בקבלת החלטות עסקיות והתרעה במצבים המחייבים את מעורבות הבעלים.

מנהל כספים מנוסה מאוד במשרה חלקית הינו גם פתרון מושלם לחברות בהן יש מנהל כספים במשרה מלאה וצריכות לצמצם עלויות.  

במודל זה, גם עסקים קטנים ובינוניים נהנים ממנהל כספים או חשב מקצועי כמו עסק גדול.

צור קשר עכשיו:

טלפון: 03-9044488.

www.nihulneto.com

zeev@nihulneto.com

 
 

עסקים רבים מנהלים "קרבות" עם לקוחותיהם  על מנת לגבות את חובם, הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בליחה חוזרת של החשבוניות, בשיחות רבות עם הלקוחות ועוד. הסיבות לעיכוב תשלום אצל הלקוחות הינם רבות: חוסר תזרים אצל הלקוח, לקוח מבולגן, עיכוב אצל הגורמים המאשרים אצל הלקוח ועוד.

יש לזכור שגם אם נבצע גבייה בצורה מושכלת, אין זה אומר שאנו נצליח ב-100% אך כל פעולה אשר תבוצע לתהליך הגביה, מטרתה להעלות את סיכויי הגביה.

רבים חושבים כי יש להתחיל בתהליכי גביה רק כאשר עבר מועד התשלום, אך לאמתו של דבר תהליך הגביה החל מהרגע שבו החלטנו לעבוד עם לקוח מסוים. כדאי מאוד שכל חברה תבדוק את הלקוחות שאיתם עם מבצעת עסקאות (בפרט עם מדובר בלקוחות קבועים ו\או סכומים גבוהים), ישנם לקוחות שעל החברה לשקול לא להיכנס איתם לעסקים כיוון שהללו ידועים כמעקבי \ מסרבי תשלומים.

כיום ניתן חברות ובעלי השליטה שלהם על ידי חברות כגון: D&B, BDIולזהות בעייתיות בהתנהלותם.

כדי למנוע אי הבנות בעתיד כדאי לחתום על הסכם עם הלקוח. בחוזה יש לציין את מועד התשלום, מס' התשלומים, וכו'. אם יש חשש לגבי קבלת התשלום יש לבקש מהלקוח צ'ק ביטחון \ ערבות בעלים \ מכתב אשראי וכד', על מנת למזער את הסיכון. כמו כן מצד החברה יש לציין את מועד האספקה של השירות\הסחורה ללקוח.

לפני הפקת החשבונית יש לבדוק האם אנו נדרשים לצרף לחשבונית מסמך. האם יש להחתים את הלקוח על מסמל מסויים וכד'.

 לקוחות רבים מפיקים את החשבוניות בסוף החודש. הטוב ביותר יהיה להפיק ולשלוח ללקוח את החשבונית עם סיום השירות\מסירת הסחורה, ככל שהחשבונית תהיה מוקדם יותר אצל הלקוח כך אנו נגדיל את סיכויינו  להיות הראשונים שהלקוח ישלם להם. הדבר חשוב יותר בפרט אצל לקוחות שעימם סוכם כי מניין ימי התשלום (שוטף + ) יחל בזמן קבלת החשבונית אצל הלקוח, במקרים אלו רצוי לשלוח את החשבונית בדואר רשום וכן רצוי לוודא עם הלקוח את קבלת החשבונית לאחר כמה ימים.

יש לזכור כי בחברות גדולות החשבונית תעבור "הרבה ידיים" עד שתגיעה לגורם המשלם, לכן יש להבין את תהליך הגביה מרגע שהלקוח מקבל את החשבונית ועד התשלום. כאשר אנו יודעים את ההשתלשלות שעל החשבונית לעבור נוכל לוודא את הקבלה של החשבונית ולעקוב עד לקבלת התשלום ובמידה ויהיו עיכובים נדע איך לטפל בהם בדרך המהירה ביותר.

אצל חברות שלהם לקוחות רבים ואין אפשרות לבצע גביה מכל לקוח יש לערוך רשימה של לקוחות שלא שילמו בזמן ב-3 חודשים האחרונים ולבצע עליהם את האמור.

כשם שלנו יש מספר ספקים לשלם להם, כך ללקוח שלנו יש כמה ספקים לשלם להם ולכן ככל שנזכיר ללקוח על החשבונית (אך ניזהר שלא נטריד יתר על המידה) נקבל עדיפות גבוהה יותר. בחברות גדולות עלינו לדאוג שמאשר החשבונית יראה את החשבונית שלנו כמה שיותר מהר.

כל אדם אוהב שמשתמשים בשמו הפרטי (וכמה שיותר) ולכן בשיחה עם הלקוח יש להשתמש בשמו הפרטי של המאשר, כמובן שיש לפתוח את השיחה בשאלת שלום כללית.

גם כאשר קיבלנו אישור תשלום על חשבונית רצוי שכמה ימים לפני מועד התשלום נתקשר ללקוח לוודא שאכן התשלום יועבר בזמן.

כאשר מדובר בלקוחות קטנים  כאשר אנו אמורים לקבל צ'יק כדאי, במידת האפשר, לקבל את הצ'יק מהחברה ולא צ'יק מוסב.

יש להניח כי לקוח ששילם פעם אחת בזמן לא אומר שהדבר ישנה גם בפעם הבאה ולכן רצוי שעד שנכיר את הלקוח ונדע שהוא משלם בזמן, נדאג לוודא שהחשבונית התקבלה ושהתשלום יועבר בזמן.

כאשר נתקלים בלקוח שלא משלם אין לפנות ישר לעורך דין, יש לזכור כי אנו רוצים להישאר עם הלקוח. יש לנהל שיחה עם גורם בכיר אצל הלקוח כאשר עלינו להיות אסרטיביים אך לא אגרסיביים. יש לברר את סטטוס התשלום, כאשר אנו מבינים שהחשבונית לפני תשלום יש לקבל מועד ולעקוב עד לתשלום הצפוי.

צורת ההתנסחות בשיחה חשובה מאוד. יש להיות ישירים וברורים ולהשתמש במשפטים כגון:"האם השיק על 83,000 ₪ מוכן?"\ " מתי השיק על 55,000 ₪ יהיה מוכן?", "העברה הבנקאית על סך 63,000 תבוצע ב-15 לחודש?" וכו', יש להיות ברורים בדרישה, על הצד השני להבין כי אנו לא מוכנים לחכות (זכרו פעמים שיש ללקוח תשלומים לספקים רבים ולחלק מהספקים הוא מתכוון לדחות את התשלום), כאשר אנו מדברים איתו על התשלום באופן ישיר האפשרות גבוהה יותר שאנו נקבל עדיפות על פני ספק אחר.

בכל התהליך הנ"ל ישנה חשיבות מיוחדת לתיעוד כיוון שהוא יהווה הוכחה בעתיד למאמצי הגבייה..

אין לערב אנשי מכירות של החברה בנושא הגביה כדי שלא יתפסו כגורם שלילי על ידי הלקוח ("האיש הרע") עם זאת יש לשקול תגמול של איש המכירות כאשר הוא (יכול ו) מסייע לגביה. פעמים רבות איש המכירות יכול לסייע לקידום תהליך התשלום בעזרת הקשרים שלו בחברה וללא צורך בהפעלת לחץ מיוחד.

כאשר ניסינו מספר פעמים לדבר עם הלקוח ולגבות את החוב אך נתקלנו בחוסר מענה או התחמקויות חוזרות ונשנות, יש להוציא מכתב רשמי מהחברה (לא דרך עו"ד) שבו אנו מבקשים לקבל את התשלום. בשלב הבא אנו נוסיף איום שבמידה ולא נענה נפנה לעו"ד. במידה ועדיין אין מענה וכלו כל הקיצין יש לפנות לעו"ד, יש לזכור כי הפניה לעו"ד הינה אפשרות אחרונה שכן בפנייתנו לעו"ד סביר שנפסיד את הלקוח.


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 0 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה