שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2588
מאמרים: 7627
Like: 59
מאמרים -> פרסום ושיווק -> מיתוג
הוסף עכשיו מאמר למדור :
מיתוג
 

איך תוכל למתג את המוצר שלך?


לינקשייק

לינקשייק - קידום ושיווק באינטרנט

 
 

 

כולם מדברים על מותגים וחברות רבות משקיעות תקציבים רבים על מנת למתג את החברה ולמתג מוצרים שהם מייצרים או משווקים. מותג הוא מוצר הנבדל ממוצרים מתחרים בענף בו הוא נמצא ויש לו תכונות ייחודיות שאין למוצרים מתחרים. לרוב מותג יקנה ערך מוסף. מוצר ממותג גורם ללקוחות המשתמשים בו חוויה ותחושות רגשיות. כך למשל נסיעה ברכב מסוג מרצדס מקנה לנהג יוקרה, בטיחות ותדמית של מצליחן בעוד נסיעה ברכב מסוג טויוטה לא תביא את הנהג להרגיש כך.

ערכים של מותג

מוצר ממותג מספק שני צרכים בסיסיים, פונקציונליות ואמוציונליות. לרוב, מותג יפעל בשני המישורים הללו וינסה לשלב בין שניהם. ישנם מותגים שימקדו בעיקר בצורך פונקציונלי ואחרים יתמקדו בצורך אמוציונלי. קהל הלקוחות מתייחס למותג באופן שונה מאשר מוצר אחר. מוצר הופך למותג כאשר קהל הלקוחות מבדל אותו ממתחריו ומתייחס אליו באהדה למרות שלא בהכרח יש ברשותו מידע נכון לגבי תכונות המוצר אך עדיין הוא בוחר לקנות אותו. המותג עונה על צורך סמוי שיש לקהל הלקוחות שרוכש אותו.

תהליך מיתוג מוצר

מיתוג מוצר הוא תהליך ארוך הדורש אנשי מקצוע מתחום השיווק ואנשי עיצוב תעשייתי מקצועיים המנוסים בתהליכי מיתוג. רוב החברות המעוניינות למתג מוצר מעסיקות יועצים ומשרד יחסי ציבור שלומדים את השוק, מנתחים את הענף בו המוצר נמצא, לומדים על מוצרים מתחרים ומפלחים את השוק והדרישות. לאחר הבנת השוק והגדרת קהל היעד יוצאים בתכנית מיתוג הכוללת דרכי הפצה חדשים, עיצוב חדש של המוצר, פרסום וקמפיינים רחבים או מדויקים כדי להגיע לקהל מסוים, יוצרים מסרים שילוו את המותג לאורך תקופת החדרתו ויוצרים סוג של אישיות למוצר שיגרום לבידול ממתחריו ויקנה תחושה של ערך מוסף ללקוחות שיקנו אותו.

יצירת אישיות למוצר

דרך ידועה למיתוג מוצר היא הקניית אישיות למותג. מוצר ממותג בעל אישיות גורם לסקרנות ואנשים נהנים לדבר עליו, נהנים להשתמש בו ולהתגאות בכך שהם רכשו אותו. כך למשל רכישת נגן מבית אפל תמיד נחשבת שווה יותר מרכישת נגן מחברה מתחרה. למוצרי אפל יש הילה שאין לאף נגן אחר למרות שכל הנגנים יודעים לעשות את אותה הפעולה. על ידי הבנת קהל המטרה, הבנת צרכיו וניתוח עומק של המסרים המדברים לקהל זה ניתן לקלוע עם סלוגן, להבטיח משמעות מסוימת שהקהל הפוטנציאלי מעוניין ולעטוף את המוצר באמצעות עיצוב תעשייתי מתקדם בעטיפה שתקנה הילה מסוימת למוצר ותבדל אותו ממתחריו.

     


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה