שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2210
מאמרים: 7173
Like: 59
מאמרים -> פרסום ושיווק -> מיתוג
הוסף עכשיו מאמר למדור :
מיתוג
 

בניית מיתוג עבור עסק


אריאל כהן
 
 

Branding הינו הביטוי האנגלי לתורת המיתוג. הרעיון של המיתוג היא לרקום הכרזה או תפיסה של מוצר ספציפי ברעיונותיהם של רוכשים פוטנציאלים של אותו תוצר. מהלך המיתוג מאפשר להפריד מוצר בודד משאר המוצרים המגוונים. Branding מפתח דוגמא ייחודית למוצר בנפרד משארית המוצרים המוצעים בשוק. נוהל המיתוג דורש מהמוצר הממותג להיות איכותי ונדרש בדעת הקהל המקומית. מוצר הנחשב כמוצלח, אך לאמיתו של דבר אינו כזה לא ישגשג בתהליך המיתוג.

תהליך Branding בכמה שלבים:
המדרג הראשון בתהליך Branding הוא למעשה עבודת חקר וסקר שוק שמטרתה לאמץ הבנה וכלים בכדי להשתרש בשוק. הלימוד יכלול את נקודות התורפה והעצמה של המוצר, קהל היעד, בחינה של מוצרים זהים, בחינה של נקודות המכירה למוצר, סקירת המוצר ועוד מכלול סעיפים שיקלו על ביצוע תהליך מיתוג משובח. הנדבך השני לתהליך המיתוג הוא בניית תהליך עבודה בכדי להגיע להישגים שהצבתם לעצמכם בתחילת התהליך.
השלב השלישי בתהליך ה – Branding הוא סידור ובניית הרעיון המרכזי של המוצר, כלומר עיצוב הסמליל, הסמלים וכתיב המסרים של המוצר אותו אנו מבקשים לשווק. השלב הרביעי והאחרון בתהליך המיתוג של המוצר הוא ממכר המוצר באזורי השיווק בכדי לבחון איך קהל היעד מגיב למוצר וסופג אותו באותו אופן שקיוויתם. תחום מיתוג של חברה או מוצר הוא תחום עיקרי בשיעור רב בשגשוג של מוצר בשוק הצרכני המחמיר מאוד.

מיתוג דורש לקחת את סך החוקים אותם ייעדו יצרני המוצר עצמו ולשווק על פי הכללים האלו. אז אם, לצרכי הדגמה, אנו קונים חולצות מותגים, אנו קונים לא רק מלבוש, אך גם תחושת רווח של אלופים, ספורטיביות מירבית ומקום בחוג האופנה הגלובאלית. את כל הכללים הללו ניתן לשווק באמצעות הפרסום שאותו מעדיפים היצרנים והמשווקים להציג בפני קונים פוטנציאליים.

מותג בשנים האחרונות:
במאה ה-21 החלו חברות רבות לזהות בתועלת הכלכלית הקיימת בתהליך המיתוג והתפשטותה המיידית אל ענפי תעשייה ומסחר אחרים הייתה מהירה מאוד. בתקופה האחרונה נכנסו אל שוק התעשייה והסחר, והמגזר הפוליטי ביטויים שיווקיים כמו מיתוג. חשיבות תהליך זה של מיתוג נמצאת בהבדלה החברות היצרניות השונות זו מזו. מלבד זאת קיים גם עניין שווי החברה היצרנית בקרב קהל הצרכנים. כאשר לא מצוי תהליך של מיתוג יש קושי לצורך לדעת מה ההבדל בין מוצר למשנהו ובין החברות היצרניות השונות.


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה