שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2572
מאמרים: 7616
Like: 59
מאמרים -> פרסום ושיווק -> קידום אתרים
הוסף עכשיו מאמר למדור :
קידום אתרים
 

אם אפשר לדבר למה לכתוב? חוקי הקידום משתנים!


אלה שפירא
 
 

אין ספק שאנו דור מפונק. דור שלא מטאטא את הבית אלא שואב. דור שלא הולך לסופר אלא עושה הזמנה און ליין. דור שלא מתקשר לאחל מזל טוב אלא שולח סמיילי לסמס. דור שלא מתקשר ללקוח לוודא שביעות רצון, אלא שולח מייל זהה למאות לקוחות.

דור שאינו מחלק פליירים, אלא מפרסם פוסט בפייסבוק. דור שאינו קורא ספרים, אלא שומע אותם באפליקציה. דור שאינו משקיע בחנות פיזית, אלא מקים אתר אינטרנטי וכדומה. מה אנו באים לומר? שנכנס משתנה חדש למשוואה - העצלנות הובילה לשינוי נוסף בתחום השיווק הדיגיטלי: אנשים כבר אינם רק מקלידים מה שהם מחפשים, אלא נעזרים בחיפוש קולי.

מעט נתונים יבשים ומתובלים

כיצד חיפוש קולי משנה את חוקי המשחק? ובכן התשובה המהירה היא שמעתה משרדי פרסום יידרשו לשנות את האסטרטגיות השיווקיות ופה ניגש לתאר במה דברים אמורים (דו משמעית).

ראשית נתחיל עם מעט נתונים יבשים: 20% מסך החיפושים בגוגל מתבצעים באופן קולי, 51% מבני ה50 ומעלה נעזרים בכלי זה, ולכל זאת אחראיים שני נתונים בודדים: גוגל אסיסטנט וסירי, ובמקביל רמקולים חכמים נכנסו ליותר ויותר בתים.

תוצאה אחת!

לאור כל זאת פייסבוק זיהתה את הפוטנציאל והחלה לייעל פרסום בפייסבוק באמצעות מכשירי צ'ט שמהווים רמקולים חכמים, ועל כן גם אם בארץ תחום זה עדיין בפיגור, עדיין יש להיות מוכנים לשינויים עתידיים, ופה משרד פרסום מקצועי צריך להבין מסקנה אחת פשוטה: אם עד כה שאלה בגוגל העלתה כ20 אופציות, הרי שעתה אין לצפות ממערכת קולית להקריא רשימה ארוכה של אפשרויות, אלא רק תשובה אחת תוצג כרלוונטית.

מה עושים? מתחילים לחשוב כיצד אנשים מדברים, מה באופן אינטואיטיבי אנשים מבקשים, מחפשים עבור בית העסק שמות קליטים (כאלו שקל יותר לזכור) ובאופן כללי מתחילה לחלחל ההבנה שהמקום השני בתוצאות החיפוש כבר אינו מבטיח כבעבר.

מנצלים את המומנטום

מנועי החיפוש ערים לשינויים וכבר מציעים לאותם משרדי קידום שורה ארוכה של פתרונות, אותם יש למהר ולהפנים (ובבוא היום ליישם). עם זאת, עדיין קיימים לא מעט סימני שאלה בתחום אך בו זמנית גם לא מעט הזדמנויות ייחודיות, ולו עבור העסקים הקטנים שביום יום מתקשים לעמוד בתחרות מול העסקים הגדולים.

מהן אותן הזדמנויות וכיצד ניתן לנצל את הראשוניות של החיפוש הקולי בארץ? ובכן בימים אלו מתחילים להתבהר תשובות ייחודיות, אך בעוד כשנתיים נהיה הרבה יותר חכמים – הישארו זמינים!


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 2 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה