שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2368
מאמרים: 7363
Like: 59
מאמרים -> קואוצ'ינג -> קריירה
הוסף עכשיו מאמר למדור :
קריירה
 

המעבר של ניר גלילי משלמה SIXT למנכ"ל סונול


liran
 
 

בשנת 2010 השלים תא"ל (מיל') ניר גלילי עשור מוצלח במיוחד בחברת "שלמה SIXT" והרגיש כי הגיע הזמן לאתגרים חדשים - אתגרים אותם מצא בחברת סונול.

העשור המוצלח של ניר גלילי ב"שלמה"

ניר גלילי התמנה למנכ"ל "שלמה החזקות" בשנת 2000, מייד לאחר שחרור מצה"ל בדרגת תת אלוף וזאת לאחר למעלה מרבע מאה של שירות עטור הישגים, תפקידים בכירים וקרבות קשים.

כשנכנס גלילי לתפקיד המנכ"ל כבר הייתה קבוצת "שלמה" חברה בולטת למדי. העסק המשפחתי שהחל משתי סוסיתות שרכש שלמה שמלצר ב-1974 על-מנת להשכירן הלך וצמח עם השנים ובין השאר הייתה "שלמה" הבעלים של חברת השכרת הרכב "ניו קופל" ושל מספנות ישראל. יחד עם זאת בכל הקשור להשכרות רכב ולליסינג פיגרה החברה אחרי שתי החברות הבולטות בתחום, אוויס ואלבר.

גלילי, שגם במהלך שירותו הצבאי נודע כמי שלא חושש מאתגרים מורכבים ומקרבות קשים, החל להשקיע את מלוא מרצו, יכולותיו והידע שלו (בין השאר הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, וכמובן שהניסיון הרחב שצבר בצבא בא לידי ביטוי גם בסקטור האזרחי) בהשבחת שירותי הליסינג והשכרת הרכב, והתוצאה - ב-2010, כשעזב את "שלמה" נתח השוק שלה בתחום השכרת הרכב והליסינג עמד על לא פחות מ-25%, בעוד אוויס ואלבר ביחד החזיקו בנתח שוק דומה.

גם כשבוחנים את גודל צי כלי הרכב של החברה ניתן לראות את הצמיחה האדירה בעשור המוצלח של גלילי בחברה - מ-20,000 כלי רכב בשנת 2000 לכ-70,000 כלי רכב בשנת 2010, גידול של 350%!

הכנסות שלמה החזקות ממכירת והשכרת כלי רכב ב-2010 הסתכמו בקרוב ל-3.2 מיליארד ש"ח, והיוו נקודת סיום מרשימה לעשור מוצלח במיוחד, אולם גלילי שמעולם לא אהב לנוח על זרי הדפנה כבר חיפש את האתגר הבא - וכאמור מצא אותו בסונול.

האתגר העיקרי במסגרת סונול

האתגר העיקרי שעמד בפני ניר גלילי במסגרת תפקידו כמנכ"ל "סונול" היה למצוא דרכים לשמר את הרווחיות של החברה ואף להגדיל אותה גם לאחר החלטת ממשלת ישראל לצמצם את מרווח השיווק של חברות הדלק בכל הקשור למכירת בנזין.

בין השנים 2002 ל-2010 חלק גידול מצטבר בשיעור של למעלה מ-40% במרווח השיווק שמאפשרת הממשלה לחברות הדלק, והוא הגיע לשיעור של 70 אגורות לליטר. ב-1.10.11 צמצמה הממשלה את מרווח השיווק ב-25% (בין השאר בהשפעת המחאה החברתית רחבת ההיקף של קיץ 2011) וקברניטי חברות הדלק השונות היו חייבים למצוא דרכים לשמר את הרווחיות.

הפיתרון של ניר גלילי - שסונול שבראשותו חולשת על כ-20% משוק הדלק (כמו חברת "דלק"; חברת "פז" שהיא הגדולה בישראל חולשת על כ-25% מתחנות הדלק בארץ) - היה לחזק את תחום חנויות הנוחות, הממותגות תחת השם SoGood, כולל פתיחת חנויות כאלה במנותק מהתחנות של החברה.

בשנת 2013, למשל, צמח היקף המכירות בחנויות SoGood בכ-9% והגיע לסכום של קרוב ל-300 מיליון ש"ח, ובאופן כללי הצליחו חנויות הנוחות "לפצות" את בעלי החברה על השחיקה ברווחיות כתוצאה ממכירות הדלק.

בשנת 2014, אגב, כמעט וחזר גליל לשתף פעולה עם בני משפחת שמלצר, האב שלמה והבן אסי, בעלי קבוצת "שלמה". קבוצת עזריאלי, הבעלים של "סונול", ביקשה למכור את חברת הדלק המצליחה וזאת בשל הרצון של קברניטיה להתמקד בתחום הליבה שלה, כלומר ביזמות בכל הקשור לבנייה. אנשי "שלמה" ניהלו משא ומתן מתקדם ואף הושג סיכום עקרוני על המחיר - 450 מיליון ש"ח. ביוני 2014 נחתם מזכר הבנות, אולם חודש לאחר מכן נפטר שלמה שמלצר בעקבות שבץ מוחי, ומייד לאחריו הלך לעולמו גם דוד עזריאילי - כך שהעסקה לא יצאה לפועל.


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 0 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה