שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2224
מאמרים: 7183
Like: 59
מאמרים -> קואוצ'ינג -> קריירה
הוסף עכשיו מאמר למדור :
קריירה
 

מהיום צריך להצדיע לצרכן הישראלי


דורון עמית

דורון עמית, יועץ עסקי,יועץ עסקי לעסקים קטנים,יועץ עסקי לעסקים במשבר, יועץ שיווק, מלווה ומגביר מכירות 

 
 

אם נכיר את הצרכן הישראלי, המגמות שלו, החלטות על רכישה, ובכלל התנהגותו הצרכנית אזי יהיה לנו הרבה יותר קל לסלול לו את הדרך לעסקנו מה שאומר להגדיל את המכירות שלנו.

 

כתובנה ראשונה ארצה לתת כמה כותרות לגבי הצרכן הישראלי!

 

הצרכן הישראלי "הרבה יותר מתאפק לפני רכישה" "עושה השוואת מחירים" "לא ממהר להוציא כסף מהכיס" "מתכנן מראש את הקנייה שלו" "מחכה למבצעים כי הוא זוכר את המבצעים בכול רשת ורשת ומחכה לפרסום המבצעים" כך שבתקופת הביניים הוא עוצר את הרצון או הצורך לרכישה, ועומד בתור לפרוץ המבצע.

 

יותר מזה, כ יועץ עסקי אני שם לב לעובדה שהצרכן הישראלי אינו נותן אמון במבצעים, הוא מחפש את המוקש שבמבצע ולראייה אתן דוגמא!

 

כולנו יודעים כי לפני חגים רשתות הפארם ומוכרי הבשמים יוצאים במבצעים מעוררי עניין, אבל הנה דוגמא של צרכנים חכמים שהבינו את הטריק. ביום רגיל מחיר בושם אחד עולה 520 ₪ (לצורך המחשה בלבד) למעשה הרשת מציינת את המחיר המלא אבל לרוב אותו בושם במחיר מלא נמכר בשליש כמעט כול השנה....והנה באה הרשת החכמה ולפני חג היא מודיע כי במחיר המלא (520 ₪ ) ניתן לרכוש 3 בשמים...האמת שפעם זה היה מעניין, היום כבר לא! כי כולם יודעים בדיוק שגם במהלך השנה יוכלו לרכוש את רוב הבשמים באותו מחיר! ולכן נושא המבצעים הפך לחשדנות אצל הצרכנים.

 

כ מי שנותן ייעוץ אסטרטגי אנו למעשה עוברים טרנספורמציה בדיוק כמו שקורה בעולם המערבי ובעיקר בארצות הברית, כול התובנות שצחקנו עליהם שם לפני עשור אנו מתנהגים כאן היום כצרכנים נבונים שלא ניתן למשוך אותנו מהאף ועוד יותר להוציא כסף מארנקנו הופך להיות תהליך הרבה יותר ארוך ומייגע.

 

שיטות המכירה של אנשי המכירות הופכות להיות הרבה יותר קשות כי הלקוח מבקש את הזמן לחשוב, לבדוק, לעשות השוואת מחיר ואולי למצוא משהו שיחליף לו את הצורך בקנייה. נכון, יש אנשי מכירות אגרסיביים בטירוף ש"בכוח" דוחפים מוצרים לאנשים והנתון המעניין הנגלה בשנתיים האחרונות שאחוז אלה שמחזירים סחורה שנקנתה עקב שכנוע כוחני של איש המכירות עולה וגודל.

 

כ מי שנותן ייעוץ עסקי לא ניתן שלא לקחת בחשבון את הרכישות הנוחות באינטרנט, במחירים נוחים ואפילו זולים וכמובן איך לא כול עולם השיווק והמכירות העולמי נפתח בפנינו ובלחיצת כפתור אנו רוכשים כול דבר שעומד או זז.

 

לעניות דעתי כמומחה בתחום העסקים והשיווק ההתנהלות היום עם לקוחות חייבת לקבל תפנית זוויתית חזקה מאד וזה מדיניות שצריכה להיות ייחודית לכול משווק או סיטונאי באשר מרכולתו היא. 


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 0 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה