מאמרים בחינם - Like2Read | מדיטציה - מהי מדיטציה - סוגי מדיטציה
שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2194
מאמרים: 7153
Like: 59
מאמרים -> רוחניות -> מדיטציה
הוסף עכשיו מאמר למדור :
מדיטציה
 

מדיטציה - מהי מדיטציה - סוגי מדיטציה


אייל שפע
 
 

הקשב שלנו מופרע כיום על ידיי מתחרים רבים וקשה להתרכז בדבר אחד בטח כשמדובר בנו עצמנו ובניסיון להקשיב לנו עצמנו ולשקט הפנימי שלנו ולתודעה הפנימית שלנו בל הרעשים הממסכים את עולמנו.
כיום, יותר ויותר אנשים בוחרים לקחת חלק בשיעורי מדיטציה. המציאות המודרנית נותנת את אותותיה, ולא מעט אנשים נתונים תחת לחצים, מתחים, ותרים אחר כל פיתרון אשר יקנה להם קצת שלווה ורוגע והאזנה לאני הפנימי שלהם תוך הניסיון להתנקות מרעשים פנימיים שמעיבים על תפותנו ומעשינו ביום יום.

באמצעות מדיטציה ניתן לתרגל את הגוף, על מנת להרפות אותו, ובכדי לאפשר למשתתפים בסדנה להביט ישירות אל נפשם פנימה. המטרה היא לשנות את תודעתו של כל אדם.
השרירים נעשים רפויים יותר, וכך גם לגבי קצב פעימות הלב.  
למעשה, אין מדובר כאן רק בתרגול שהוא גופני, אלא גם אינטלקטואלי המאפשר התבוננות פנימה.

מדיטציית מיינדפולנס - קשיבות

מדיטציית מיינדפולנס קשיבות בעברית עוסקת באימון ותרגול הקשב הפנימי על מנת להתגבר על ההסחות והרעשים הפנימיים שמלווים אותנו ועוצרים בעד הקשב הטבעי שלנו בסמן קבלת החלטות קורס מיינדפולנס מסייע להתגבר על חוסר הקשב המובנה של כל אדם וליצור שנויים מנטליים ע"י תרגול הקשיבות העצמית.
מחקרים ראשוניים הוכיחו כשמדובר על תרגול מיינדפולנס / קשיבות לעומת אסטרטגיות של תרגול קשב מקובלות,
משפיע על פעולתן של רשתות מוח גדולות רבות בעת ובעונה אחת ודורשים מאמץ מועט יותר לאורך זמן.
היום גם בארץ ניתנים קורסי מיינדפולנס המלמדים ומתרגלים את המשתתף עד לכדי שינויים מהותיים בהגברת הקשב העצמי שלו ופתרון בעיות הנובעות מהעדר הקשב העצמי.

מדיטציית מיינדפולנס מחקרים: המחקרים הראשונים מצביעים שבתרגוליי המיינדפולנס ניתן לייצב את הרשתות במוח, לגבש הרגלים חדשים, שיוכלו לעזור לאדם להיות מודעים לרגע הנוכחי ולניהול עצמי טוב יותר.מדיטציה טרנסנדנטלית

כאן מדובר במדיטציה מסוג שונה. המשתתפים מתרגלים את התרגילים בעזרת החשיבה. הם אינם אמורים להיות מרוכזים והם עושים שימוש במנטרה, משמע זהו צליל המתאים לכל משתתף באופן פרטני. המטרה היא שהמשתתפים במדיטציה זו, יצליחו לחשוב בצורה עדינה יותר על מנת להגיע לשקט והשלווה המיוחלים.

 

סוגי מדיטציה נוספים

כאשר רק מתחילים להתנסות בשיעורי מדיטציה, עדיף לבחור את הקלאסית מביניהן. אולם ישנה מדיטציית מנטרה, מדיטציה המתבצעת באמצעות נשימות, מדיטציה על פי הקבלה ומדיטציה דינאמית. לכל אדם מתאים סוג שונה של מדיטציה, אך המטרה היא משותפת, הרפיה, הגעה לרוגע  והיכולת להתבונן פנימה.

מדיטציה צ'י קונג

מקור סוג מדיטציה זה הוא מסין הרחוקה. כאן המשתתפים נדרשים לבצע את התרגילים תוך כדי תנועה. הם יכולים לתרגל את הנלמד הן בעמידה, שכיבה, הליכה או ישיבה, כל זאת בהתאם למטרות המתבקשות מהתרגול. בסוג זה של מדיטציה, המתלמדים לומדים מהי נשימה נכונה, ואיך ניתן לאזן את אנרגיית הגוף הפנימית.

ויפאסנה

את המדיטציה הזו, פיתח בודהה לפני יותר מ2500 שנה, כלומר מדובר בשיטה עתיקת יומין. מטרתה היא, שהמשתתפים יצליחו לראות את המציאות ממש כפי שהיא ולא בשום צורה אחרת. אנשים המעדיפים את שיטת הויפאסנה, יתקבצו במקום אחד, מדובר בכמה ימים, נאסר עליהם לדבר, הם פשוט שותקים ומסתגרים בכדי שלא יהיו חשופים לכל הסחות דעת אחרות.
 

מהות המדיטציה

כל סוג של מדיטציה כולל הרפיה, התרכזות, נטרול החשיבה הרציונאלית, מה שמביא בסופו של דבר הן לשינויים מנטאליים והן לשינויים פיזיולוגיים. קצב פעימות הלב משתנה, לחץ הדם יורד, ישנם שינויים בכימיית המוח וישנה השפעה על קצב חילוף החומרים.לכל סוג של מדיטציה, מטרות משלה, וכל אחד יוכל למצוא את זו המתאימה לו.

לסיכום: המדיטציות על סוגיהן השונים מנסה להביא את המתרגל לשקט פנימי, הקשבה עצמית וניהול המחשבות תוך התעלמות מרעשי הרקע והמיסוכים המודרניים. רבים מעידים שזה עוזר ועובד כיום מחקרים ראשוניים על תרגולי מיינדפולנס אף מצביעים על שינוים פיזיים של קישורי הנוירונים במוח  דבר שיכול לחזק את הצלחת התרגול בפועל לפחות בכל הקשור לתרגולית קשיבות / מיינדפולנס.


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה