שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2210
מאמרים: 7171
Like: 59
מאמרים -> רוחניות -> קבלה
הוסף עכשיו מאמר למדור :
קבלה
 

מהי ערבות הדדית


יובל כהן

http://www.mashma.co.il - אתר משמעות החיים

 
 

"ערבות", מסביר המקובל בעל הסולם במאמרו "מאמר הערבות", הוא מצב בפועל שבו קבוצת אנשים כלשהי חשה קשר הדדי ותלות ישירה האחד בשני. בעל הסולם היטיב לתאר זאת בביטוי "כאיש אחד בלבד אחד". היינו, שערבות הדדית, כמצב שקיים במציאות, היא מציאות שבה האדם לא מרגיש עוד את עצמו כפרט יחיד בפני עצמו, אלא לשם הקשר מול האחרים. מול הזולת. מול אלו שכלפיהם הוא ערב ומממש את נושא הערבות ההדדית.  לכן, ערבות הדדית, הוא מוסיף ומסביר במאמר הערבות, היא מצב שמהווה תנאי הכרחי בקיום המציאות, על מנת לקבל את מה שמכונה "המאור המחזיר למוטב", שזהו ספר התורה והמעמד שבו קבלו עליהם עם ישראל את ספר התורה שאם לא כן, כפי שכתוב "פה היה מקום קבורתם".

ערבות הדדית, בהתאם לכל האמור לעיל, היא תיקון. ותיקונים, מסבירים המקובלים, הם מעין מצבים במציאות  שמזוהים על ידי אלו שקרובים אל הקב"ה, שבמסגרתם הם מתקנים את מה שדורש תיקון. לכן, במעמד הר סיני, שבו התגלה מצב של "קלקול", היינו שבו כל אחד ואחד הוא בפני עצמו, אך מצד שני, התגלה הצורך בתיקון של חיבור כעם ה', הרי שאז, נוצר תיקון הערבות ההדדית שבו הסכימו כל העם להיות כאיש אחד בלבד אחד ובערבות הדדית. ערבות, שהיא תיקון אישי של כל אחד ואחד שמרגיש בתוכו שהוא זקוק לקשר עם שאר הנשמות, על מנת להגיע למימוש עצמי של אושר רוחני. כלומר, כל אחד ואחד הרגיש שרוחניותו, תלויה בזולת. באלו, שנקראים עם ישראל ושהוא זה שמתקן את המצב על מנת לקבל את התורה. ללא התיקון, בלתי אפשרי לקבלה  ולהגיע למיצוי. אישי ככללי. ומרגע שנעשה התיקון והיא התקבלה, הוא עומד שריר וקיים לעד. זאת אומרת, שהתיקון של הערבות ההדדית קיים גם כיום והוא הגורם ליחודנו כעם. כאנשים, המתוקנים לכדי מצב של הכרת התורה, קבלתה ושיוכה לבורא כמקור הקדמוני והיחיד של הקיום כולו

ערבות הדדית, הוא אינו סלוגן. זוהי אינה ססמא לשימושם של בעלי אינטרסים, חומריים או רוחניים. ערבות הדדית, היא ההרגשה שיש לכל אחד בתוך עצמו של "הבטחה לבטחון". היינו, הרגשה של שייכות לעם שערב לך ויהיה שם בשבילך. זוהי הערבות ההדדית כיום, כתוצאה מאותו תיקון שעשו אבותינו. תיקון, שאיפשר לנו כיום, להיות מה שאנחנו, כעם. עם זאת, הקלקול שנוצר מאז בקשר שלנו אל הרוחניות ולשאלות מהותיות בחיים, הוא גדול ולכן, בכדי לקדמנו הלאה, לוחץ עלינו אותו תיקון קדמון ומאזן אותנו כלפיו, בכדי שנפנה שוב את עצמנו לכיוון הערבות ההדדית. היינו, לתיקון שכבר קיים ושואף להביאנו להכרת האור המחזיר למוטב. אור התורה. אור, הנובע מלימוד חכמת הקבלה המפרשת את פנימיות התורה ובכך, אנו יכולים להמשיך ולהתקדם מהמקום בו עצרנו בעברנו. להתקדם, אל הנקודה שלמענה אנו חיים. נקודת האושר. אותה הרגשה שחש העם במעמד הר סיני ואותה הרגשה שאליה צריכים להגיע שוב והפעם, לא רק  אנחנו כעם. אלא שהפעם, הערבות ההדדית, היא התנאי שכלפיו צריך להתאזן כל העולם, אשר צריך להיתתקן. כלומר, להגיע לתיקון. שתיקון, הוא שינוי המצב הקלוקל של פירוד והפנמת התובנה שכל העולם כולו הוא דבר אחד, מהות אחת, שצריכה להשיג הרגשה זו על מנת להרגיש אושר בכל הקיים בעולם. אושר, שבו כל אחד ואחת חשים בטחון, הנובעת מקיום התנאי של ערבות הדדית, שבאמצעותו, מתקבל אור התיקון. אור התורה. האור שעתיד לצאת מישראל לכולם כאור לגויים בע"ה

מוזמנים לקרוא עוד על הנושא באתר משמעות החיים www.mashma.co.il


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה