שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2210
מאמרים: 7171
Like: 59
מאמרים -> רכב ותחבורה -> רכב כללי
הוסף עכשיו מאמר למדור :
רכב כללי
 

יבוא אישי של רכבים לישראל והשלכותיו


דנקו

קידום אתרים שיווק באינטרנט וברשתות חברתיות, שיווק וקידגום בגוגל תוך שימוש בתוכן איכותי ומקורי

 
 

 

יבוא אישי

שוק הרכב הישראלי שמאז ומעולם היה שוק ריכוזי וקטן עובר כיום מיני מהפכה בזכות נושא היבוא האישי של הרכבים.

הפיכת תחום היבוא האישי לאופציה רצינית ואמיתית לרכישת רכב בישראל פתחה מגוון אפשרויות לצרכן הרכב הישראלי  אשר לא היו קיימות עד כה.

יבוא אישי של רכבים הפך בכמה שנים האחרונות לאפשרות אמיתית ורלוונטית לחלקים גדולים ממשקי הבית בישראל אשר מחזיקים רכב אחד או יותר, כאשר המגמה המעניינת ביותר היא הגדלה משמעותית של דגמי הרכב אשר מיובאים ביבוא אישי לישראל.

אם בעבר היבוא האישי יועד בעיקר למי שמעוניין ברכבי יוקרה ו/או רכבים אקזוטיים (רכבי קונספט כאלה שלא מיובאים לארץ ביבוא סדיר), הרי שמאז נפילת הדולר האמריקני אל מתחת ל4 שלקים, החלה מגמה זו להשתנות וניתן לראות מתוך נתונים שמפרסם משרד התחבורה שיותר ויותר רכבים המיובאים ביבוא אישי לישראל, אינם רכבי יוקרה אלא רכבים המיועדים לאנשי מעמד הביניים אשר גילו את סוד הקסם של היבוא האישי ומייבאים לעצמם רכבים ביבוא אישי.

כאמור לעיל מספר גורמים הביאו לשינוי המגמה האמור, משברים כלכליים ברחבי העולם, התחזקות השקל מול המטבעות המובילים (הדולר והיורו), שינוי מדיניות של משרד התחבורה כלפי ענף היבוא האישי וכפועל יוצא התרת דגמים רבים ביבוא אישי על ידי משרד התחבורה.

מלבד כל אותם גורמים אובייקטיבים, ניתן לראות גם שינויים סובייקטיביים אשר מעלים את קרנו של היבוא האישי ביניהם עלייה במספר האנשים שמבצעים התהליך ובמקביל ירידה משמעותית מהחשש מביצוע הליך היבוא האישי אשר היה קיים אצל צרכני הרכב.

ההכרה בעובדה שגם דגמים משפחתיים (כגון טויוטה קמרי והונדה אקורד) הפכו למשתלמים ביותר בייבוא אישי לעומת רכישתם בארץ באופן הרגיל והמוכר לכולנו הביאה עמה עלייה במספר האנשים אשר מעוניינים ביבוא אישי.

במקביל לעלייה בכמות הדגמים העממיים שמיובאים לארץ ביבוא אישי, ניתן לראות לאחרונה גם שינוי מגמה במשרד התחבורה כלפי היבוא האישי, פתיחת השוק ליבוא רכבים אירופאים בתקינה אמריקאית, הסדרת מעמדם של היועצים ביבוא האישי והקלה בהליך מתן רישיון הייבוא, מהווים את הבסיס לשינויים אותם הנהיג משרד התחבורה בחודשים האחרונים במטרה להקל את הליך היבוא האישי עבור האזרחים, לעומת זאת, עליית שער הדולר האחרונה עקב סיבות ביטחוניות, ירידה באחוז הצמיחה השני הצפוי ב2012 והעליות הנמשכות ביוקר המחייה, מכניסים לא מעט סימני שאלה לגבי היכולות הכלכליות של מעמד הביניים אשר אלה הנמנים עמו העלו את מספר הרכבים שיובאו ביבוא אישי לישראל. אין ספק שאם המצב הכלכלי בישראל ימשיך להידרדר יפחתו הן מספר הרכבים שימכרו בישראל והן מספר הרכבים שיגיעו ביבוא אישי.


 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה