שלום אורח, התחבר | הרשם | התחבר דרך פייסבוק 12
12

החברים בפייסבוק

תגיות נפוצות

אנחנו במספרים

קטגוריות: 28
נושאים: 181
משתמשים: 2346
מאמרים: 7334
Like: 59
מאמרים -> תעשייה -> תעשייה כללי
הוסף עכשיו מאמר למדור :
תעשייה כללי
 

איך עובד מזגן? חלק א'


אוהד כהן
 
 

היי חברה, זו סקירה על מערכת מיזוג אוויר המוקדשת לחבריי מקורס מזגנים מתקדם. את ההסברים שלי אני אתחיל כאן מימין בסכמה של מערכת המיזוג על חלקיה והמקבילים של חלקים אלה בעולם האמיתי. נתחיל בלב ליבה של מערכת המיזוג וזה המדחס. סכמתית הוא מצוי כאן מימין ובפועל המדחס נמצא ביחידה החיצונית. המדחס דוחס גז מצד אחד ויונק גז מצד שני. בסרטון המצורף מוצג מדחס שפורק ממזגן. בצד הזה מצוי צינור היניקה שלו. בצד השני צינור הדחיסה שלו. בעזרת בקבוקי פלסטיק מבוצעת כאן הדגמה על פעולת היניקה ועל פעולת הדחיסה. כאן סכימתית ניתן לראות פירוק של מדחס בוכנתי וכיצד פעולת הבוכנה מבצעת את היניקה מצינור אחד ודחיסה מצינור שני. החצים האדומים מייצגים גז נדחס לצינור הדחיסה והחצים הכחולים מייצגים גז נשאב מצינור היניקה. וכיצד לוחית המצויה מול הבוכנה מונעת דחיסה לצינור שלא נועד לכך. ובמציאות, לאחר הסרת ראש המדחס, ניתן לראות את פעולת הבוכנה. לדחיסת הגז על ידי הבוכנה יש חשיבות מהותית ביחס לתפקוד מערכת הגז. פרט לכך שהדחיסה מניעה את הגז במערכת, הדחיסה מייצרת חום. אם אתם רוצים טכנאי שבאמת מבין איך עובד מזגן (ככה הוא יהיה הכי מקצועי) אני ממצליצים לפנות לטכנאי מזגנים ברחובות אני ממליץ מאוד עליהם מכיוון שרחובות זה עיר המדע. ובמדך למה שאמרנו קודם והנה הוכחה לכך- בסרטון המצורף מחברים חומר דליק לבוכנה זעירה ופעולת הדחיסה מחממת את האוויר עד להידלקות החומר. זה אגב עיקרון הפעולה של מנועי דיזל. נחזור לסכמה של מערכת המיזוג. כאמר, המדחס מזרים גז חם אל צינור דחיסה, והגז עובר אל היחידה החיצונית שנקרא מעבה. צינור הזג מתפתל במעבה כשהוא עטוף במעטפת של לוחות אלומיניום דקים מאוד במטרה לספוח מצינור הגז את החום. ומאוורר המצוי במעבה מסלק את החום הרחק ממנו. כשהגז בצינור מעבד חום, הוא הופך לנוזל וכבר בסופו של המעבה מקבל זרימת נוזל בצינור הדחיסה ותכף נבין למה זה כל כך חשוב. מדחס ומאוורר נכנסים לפעולה. פעולת הדחיסה של הגז מייצרת חום ומזרימה גז חם. הגז החם עובד בצינור המחופה בלוחיות אלומיניום. המאורר מזרים אוויר דרך הלוחיות מה שגורם להתקררות הגז. ככל שהגז מאבד יותר חום הוא "מתעבה" זאת אומרת הופך לנוזל. מהשלב הזה של המאמר אני יפסיק להשתמש במונח "גז" אלא במינוח מקצועי יותר - "קרר". החומר העובר בתוך מערכת המיזוג משנה את מצבו מגז לנוזל וייקרא מעכשיו "קרר". הקרר במצבו הנוזלי יוצא מהמעבה ופוגש צינור גז דקיק שנקרא "קפילר". הקרר עובד בתוך הקפילר עד לנקודה שהקפילר חובר לצינור רחב יותר. נקודת המפגש נקראת נקודת שבירת הלחץ. בנקודת שבירת הלחץ פורץ הררר במצבו הנוזלי מאיזור בלחץ גבוהה לאיזור בלחץ נמוך יותר המעבר של נוזל מאיזור בו מצוי לחץ גבוהה לאיזור בו מצוי לחץ נמוך יוצר התאיידות. זאת אומרת, מעבר ממצב נוזל לגז.

 

בפרק הבא נלמד יותר על התאיידות ועד דברים נוספים אודות המזגן. מקווים שהתענייתם

 

 
 

דירוג : starstarstarstarstar | 1 צפיות ייחודיות | דווח למערכת על מאמר לא תקין

תגובות בפייסבוק


תגובות באתר :

לא נמצא


אנא מלא את כל השדות

כותרת:


תגובה:


אימות:
Captcha כתוב את הטקסט

שת"פ

© כל הזכויות שמורות like2.co.il · שיתופי פעולה