"בגידה במערכות יחסים – מציאות מצערת"

כשאנחנו חושבים על מערכות יחסים, הדבר האחרון שאנחנו מצפים שיקרה הוא בגידה. אנחנו נכנסים אליהם בציפייה לטוב ביותר, בתקווה שהאדם שנבחר לא יפגע בנו, יאכזב או ירמה אותנו. אך למרבה הצער, בגידה במערכות יחסים היא עדיין מציאות מצערת.

בין אם מדובר בשקר, רמאות או צורה אחרת של חוסר יושר או התעללות, בגידה יכולה להקשות על הידיעה על מי לסמוך ואף להקשות על ההבנה כיצד להתאושש ממנה. טראומת הבגידה יכולה להיות מרחיקת לכת וארוכת טווח, ולגרום לבעיות נפשיות כגון דיכאון, חרדה ו- PTSD. זה יכול גם להוביל לירידה בבריאות הגופנית כתוצאה מהסערה הרגשית.

עבור אלה שחווים בגידה במערכת יחסים, ישנם כמה צעדים חיוניים שיכולים לעזור לנהל את המצב, למזער נזקים נוספים, ובסופו של דבר למצוא ריפוי.

הצעד הראשון בהתמודדות עם בגידה במערכת יחסים הוא לקחת קצת זמן לעצמך ולהתמקד בהחלמה. זה עשוי להיראות שונה עבור אנשים שונים, כגון לבקש את עזרתו של מטפל מהימן או לקחת פסק זמן מכל התחייבויות חיצוניות להתמקד אך ורק בעצמך. חשוב לשמור על מרחק מהאדם שבגד בך כדי שתוכל לנסות להתקדם ולרפא.
יד 69

אם אפשר, נסה להגיע לפתרון עם האדם שפגע בך. פעולה זו תספק סגירת מעגל על הפרק ותיתן לך את ההזדמנות לבנות מחדש כל אמון שנשבר. הקפידו להציב גבולות ברורים ולהיות כנים לגבי רגשותיכם כדי להבטיח שכל פתרון מועיל לשניכם ושנקבעים תנאים הוגנים.

אל תשכחו לדאוג לעצמכם, הן נפשית והן פיזית. הזינו את עצמכם עם תזונה בריאה, מנוחה מרובה ופעילות גופנית סדירה. הקפד לקחת את הזמן בכל יום כדי להתמקד בפעילויות שגורמות לך אושר, כגון לצאת החוצה לטיול או לקרוא ספר טוב.

לבסוף, היו סבלניים. החלמה מבגידה לוקחת זמן. קחו את זה יום אחד בכל פעם והזכירו לעצמכם שההחלמה היא תהליך. ייתכן שלעולם לא תתגברו על מה שקרה, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להתקדם.

בגידה במערכות יחסים היא אף פעם לא קלה להתמודד או להתגבר. אבל על ידי ביצוע צעדים אלה, אתה יכול לנקוט את הצעדים הדרושים כדי להתקדם, להחלים, ובסופו של דבר להחזיר את תחושת האמון שוב.

מאמרים נוספים

יחסי מין: חקירת החוויה המינית האנושית - מיניות

יחסי מין: חקירת החוויה המינית האנושית

יחסי מין הם החוויה המינית האנושית, הגברית והנקבית, הכוללת מגע פיזי עם איבר המין. זהו…

קרא עוד »

תל אביב – עיר זולה ותוססת - מיניות

תל אביב – עיר זולה ותוססת

תל אביב הפכה לאחת הערים הפופולריות בישראל בשנים האחרונות, וקל להבין מדוע. עיר ים תיכונית…

קרא עוד »

בלוגי סקס: מדריך להבנה והנאה ממדיה ארוטית - מיניות

בלוגי סקס: מדריך להבנה והנאה ממדיה ארוטית

בלוגים של סקס הפכו פופולריים יותר ויותר בקרב מבוגרים ברחבי העולם, ומספקים למבוגרים מקום לחקור…

קרא עוד »

לחוות את היוקרה של נערות ליווי - מיניות

לחוות את היוקרה של נערות ליווי

כאשר לחצי החיים הולכים וגדלים, זה רק טבעי שאנשים יחפשו דרכים לברוח, ולפנק את עצמם…

קרא עוד »

 ↑