פרסום מאמר מקורי

כל מקדם אתרים, כותב תוכן מקצועי או איש פרסום ושיווק כבר יודע כי כתיבת מאמרים והעלאתם אל אתרי מאמרים יעודים או אל עמודי האתר המקודם עצמו עשוי להוסיף נופח מקצועי, מהימן ומהווים כלי שיווקי אורגני אידאלי, עוד יותר מהחלפת קישורים עם אתרים אחרים באותו תחום או הכנסת לינקים בפורומים השונים.

איך כותבים? על מה כותבים ומניין מלקטים את המידע אודות הנושא עליו בחרנו לכתוב מאמרים באופן הטוב ביותר? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

רוב מקדמי האתרים נתקלים לא אחת במעין "חומה" וסביר להניח שלא יכירו כל תחום באופן כזה שיוכלו לכתוב עליו מאמרים בעלי תוכן רציני ואמין בהסתמך על ידע כללי בלבד. מה עושים? נעזרים בעזרתו האדיבה של ד"ר גוגל, בתכנים מוכנים של בעל האתר או נותן השירות, ויש מי שעדיין מעניק כבוד אחרון לספרי האנציקלופדיה העתיקים, אם בספרייה העירונית, או הפרטית, או נעזר שוב בשירותי האינטרנט המועילים וללא עלות. ובכן, אין ספק כי קריאה והעברת מידע באמצעות דרך כזו או אחרת מהווה כלי לצבירת ידע מספק, לפחות למהירי התפישה שבינינו. ואמנם, יש להבחין בין קריאה, הפנמה, ואיסוף פיסות מידע בטרם כתיבת מאמרים בכוחות עצמכם, לבין העתקה, חיקוי, ויש לומר אפילו גניבה, של חומר אשר נכתב בידי אדם אחר. מעבר לכך שהפרה של זכויות יוצרים עלולה לכרוך תביעה משפטית, בנוסף לאי המוסריות שבפרסום ונטילת הקרדיט מידיו של יוצר המאמר, הרי שהעלאת מאמר שאף חלק מתוכו, או רובו ככולו, מועתק מכתבים שכבר פורסמו במקור אחר, דהיינו, מאמרים בעלי תוכן שאינו מקורי, נחשבים לפרסום שלילי, לכל הפחות, ויורידו את ערכו של האתר בו פורסם המאמר שהועתק, וכן, יזיקו משמעותית ל קידום אתרים המקושרים במאמרים מעין אלו.

לסיכום, גם אם נעזרתם במאמר או בתוכן קיים, בין אם נכתב על ידכם, ובין אם על ידי מישהו אחר, ואפילו מקור מידע כמו ויקיפדיה וכדומה, הקפידו שלא להעתיק את התוכן, להמעיט בציטוט עד כמה שניתן, ולשמור על מקוריות המאמרים למען שמכם הטוב ולצורך קידום אורגני איכותי ומניעת פגיעה באתר המיועד להעלאת מאמרים בחינם או בכלל זה, לרווחתם של כל הכותבים.

 ↑