כיצד לרפא בעיות זיקפה: סקירה

כיצד לרפא בעיות זיקפה: סקירה מקיפה

תפקוד לקוי של זיקפה (ED) הוא דאגה נפוצה לבריאות מינית עבור גברים רבים, אך החדשות הטובות הן שיש דרכים לנהל ביעילות את מצבך. במאמר זה, נספק סקירה מקיפה של איך לרפא בעיות זיקפה, כולל שינויים באורח החיים ובתזונה, טיפולים רפואיים ותרופות חלופיות.

מהו תפקוד לקוי של זיקפה?

לפני שנדון בשיטות אפשריות כיצד לרפא תפקוד לקוי של זיקפה (ED), חשוב לבדוק מהו למעשה ED. ED מוגדר כקושי מתמשך להשיג ו / או לשמור על זקפה מספקת לביצוע מיני משביע רצון, בדרך כלל וכתוצאה מכך חוסר יכולת להגיע לאורגזמה. זה יכול להיגרם על ידי מצבים פיזיים ונפשיים / רגשיים הקשורים מתח ובחירות אורח חיים.

גורמים פוטנציאליים לבעיות זיקפה

מגוון של גורמים פיזיים ונפשיים/רגשיים יכולים לתרום ל-ED. על פי קליבלנד קליניק, גורמים פיזיים נפוצים כוללים:

• לחץ דם גבוה
• מחלות לב
•סכרת
•השמנת יתר חולנית
• תרופות מסוימות
• חוסר איזון הורמונלי
• ניתוח אזור האגן או הערמונית
• פגיעה בעצבים או בעורקים השולטים בזקפה

גורמים נפשיים/רגשיים עשויים לנבוע מדיכאון, חרדה, בעיות במערכות יחסים ואפילו נושאים לא פתורים מהילדות שמפריעים לחיים האינטימיים שלך. בנוסף, שימוש באלכוהול ובסמים, כמו גם סמים מסוימים, נקשרו כולם ל- ED.

כיצד לרפא תפקוד לקוי של זיקפה: שינויים באורח החיים

הצעד הראשון בטיפול ב- ED הוא לעתים קרובות לזהות הרגלי חיים וגורמים אחרים שיכולים לתרום למצב. לדוגמה, עישון טבק ושתיית אלכוהול תורמים לירידה בביצועים המיניים. הגבלת צריכת האלכוהול שלך והפסקת עישון יכולה להשפיע באופן חיובי על ED. פעילות גופנית יכולה לשפר את הבריאות הפיזית והנפשית / רגשית, ויכולה להגביר את זרימת הדם לאיברי המין, כמו גם לשפר את הביטחון הכללי במהלך פעילות מינית. חשוב גם לנהל את רמות הלחץ, שכן מתח וחרדת ביצוע יכולים להוביל ל- ED. אכילת תזונה בריאה, שינה מספקת והפחתת כולסטרול גבוה יכולים כולם לעזור לשפר את ED, וזה חכם לדון שינויים פוטנציאליים באורח החיים עם הרופא שלך.

כיצד לרפא תפקוד לקוי של זיקפה: שינויים תזונתיים

בנוסף לשינויים באורח החיים, אכילת מזונות מסוימים יכולה להשפיע על תסמיני ED. אכילת תזונה מאוזנת והימנעות ממזון מעובד או עתיר שומן/מלח יכולים לסייע בשיפור תסמיני ED. הגדלת צריכת הסיבים, כמו גם הכללת כמויות נאותות של פירות וירקות בתזונה היומית שלך, יכולים לעזור. אכילת מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה-3 כמו דגים שמנים, דגנים מלאים ואגוזים נקשרה לירידה בסיכון ל-ED. מחקרים מסוימים מציעים גם כי מזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים עשויים לשפר את תסמיני ED מדי.

טיפולים רפואיים עבור ED

עבור גברים מסוימים, שינויים באורח החיים ובתזונה לא יספיקו וייתכן שיהיה צורך בטיפולים נוספים כדי לנהל בהצלחה את ED. ישנם מגוון רחב של טיפולים זמינים מהרופא שלך, לעתים קרובות מבוסס על מה הגורם הבסיסי אחראי לסימפטומים ED. תרופות ומכשירים יכולים לסייע בטיפול בגורמים פיזיים של ED, בעוד ייעוץ יכול לעזור לטפל בסיבות פסיכולוגיות.

מעכבי פוספודיאסטראז-5 (PDE-5) הם סוג נפוץ של תרופות המשמשות לטיפול ב- ED. הם פועלים על ידי הגברת זרימת הדם לפין, ומאפשרים זקפה משופרת כאשר הם מעוררים מינית. מעכבי PDE-5 נפוצים כוללים sildenafil (ויאגרה), tadalafil (סיאליס) ואחרים.

תותבת פין מתנפחת (IPP) היא מכשיר מושתל כירורגי שניתן להשתמש בו לטיפול ב- ED חמור. הם בדרך כלל מוחדרים לתוך הפין במהלך הליך כירורגי ומלאים בנוזל כדי לעורר זקפה. שתלים דורשים לעיתים ניתוח נוסף כדי לתקן בעיות כלשהן או להגביר את מוצקות ומשך הזקפה.

מכשירי זיקפה ואקום (VEDs) הם אפשרות נוספת לטיפול ב- ED. מכשיר זה יכול להועיל גם לגברים המתקשים להגיע או לשמור על זקפה בשיטות אחרות. בדרך כלל, מכשירי ואקום זמינים ללא מרשם וניתן להשתמש בהם בבטחה עם מעט מאוד תופעות לוואי.

https://www.ibbescort.com/-אינדקס מומלץ
ייעוץ מומלץ בדרך כלל כדי לטפל בכל הבעיות הפסיכולוגיות שעלולות לגרום לסימפטומים של ED. פסיכותרפיה או ייעוץ זוגי עשויים לסייע בטיפול בדיכאון, חרדה או בעיות במערכות יחסים. אם אתה מרגיש מוצף או לא מסוגל לטפל במצב שלך בעצמך, חשוב לדבר עם הרופא שלך או למצוא איש מקצוע בתחום בריאות הנפש כדי לעזור לפתור את הבעיות שעל הפרק.

טיפולים אלטרנטיביים להפרעות קשב וריכוז

לצד שינויים באורח החיים ובתזונה וטיפולים רפואיים, קיימים מגוון טיפולים אלטרנטיביים לטיפול בבעיות זיקפה. חלק מהטיפולים הללו, למרות שלא הוכחו כיעילים, מציעים סיכון מועט או ללא סיכון כלל, וניתן לנסות אותם בבית או בשילוב עם טיפולים קונבנציונליים.

מאמרים נוספים

בנות סקורט: שופכות אור על המקצוע העתיק בעולם - מיניות

בנות סקורט: שופכות אור על המקצוע העתיק בעולם

במשך מאות שנים, מקצוע הליווי היה נושא של מחלוקת וקסם. עולם הליווי, המזוהה לעתים קרובות…

קרא עוד »

מדריך לבחירת נערת ליווי נכונה - מיניות

מדריך לבחירת נערת ליווי נכונה

זה לא משנה אם אתה רק מבקר בעיר או נהנה לילה בחוץ עם כמה חברים…

קרא עוד »

קונדומים לטקס: מדריך מקיף - מיניות

קונדומים לטקס: מדריך מקיף

קונדומים לטקס הם צורה פופולרית ויעילה מאוד של אמצעי מניעה והגנה מפני זיהומים המועברים במגע…

קרא עוד »

 ↑