קונדומים: ההגנה הטובה ביותר שלך מפני התפשטות HIV וזיהומים אחרים המועברים במגע מיני

שימוש עקבי בקונדומים נחשב הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STIs), כאשר HIV הוא אחד המקרים הנפוצים ביותר בסיכון גבוה. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מעריך כי יותר מ -1.2 מיליון אנשים רוכשים HIV מדי שנה, ויותר ממיליון מתים ממחלה הקשורה לאיידס. כאמצעי מניעה מחסום, הקונדום הוא הדרך היעילה ביותר למנוע את התפשטות הנגיף הזה ומחלות מין אחרות כולל זיבה וכלמידיה.

קונדומים מגיעים במגוון רחב של צורות, גדלים וחומרים, ובחירת הקונדומים היא צעד חשוב בהפחתת הסיכון להידבק ב- HIV ובמחלות מין אחרות. קונדומים לטקס הם הנפוצים ביותר והם היעילים ביותר למניעת העברת וירוסים, שכן הם עבים מספיק כדי לספק מחסום אפילו הקטן ביותר של חלקיקי וירוס. חומרים אחרים, כגון עור כבש, אינם יעילים בחסימת התפשטות וירוסים ומחלות מין אחרות.
https://www.ladyescort.co.il/

בנוסף להגנה על המשתמשים מפני HIV, שימוש עקבי בקונדום יכול לעזור להפחית את הסיכון להריון, כולל הריונות לא מכוונים. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי כ-85 מיליון הריונות לא מכוונים מתרחשים מדי שנה, שרבים מהם היו יכולים להימנע על ידי שימוש נכון ועקבי בקונדום.

השימוש בקונדומים הוא גם הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני הריונות לא מתוכננים, שכן הם הצורה היחידה של אמצעי מניעה המגנים מפני הריון ומחלות מין. בנוסף, קונדומים ניתן להשתמש עם צורות אחרות של אמצעי מניעה כגון גלולה למניעת הריון כדי להפחית עוד יותר את הסיכון להריון.

קונדומים זמינים ברוב בתי המרקחת, סופרמרקטים וחנויות נוחות אחרות, ובמקומות מסוימים, בחינם. קונדומים תמיד צריך להיות מאוחסן במקום קריר ויבש, הרחק מאור שמש ישיר. חשוב תמיד לבדוק את תאריך התפוגה על החבילה לפני השימוש בקונדום, שכן קונדומים שפג תוקפם נוטים יותר להישבר או להיקרע.

שימוש נכון בקונדום יכול לסייע בהפחתת הסיכון להדבקה, אך חשוב לא להסתמך על שיטה זו בלבד. תרגול מין בטוח הוא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך, וחשוב לדבר עם רופא, אחות או ספק שירותי בריאות אחר על אפשרויות שיכולות להפחית את הסיכון לזיהום, כגון PrEP (טיפול מונע לפני החשיפה), שהוא גלולה יומית שניתן לקחת כדי להפחית את הסיכון לזיהום HIV. יתר על כן, הבנת הסיכונים הקשורים לכל שותף מיני חשובה, כמו גם להיבדק עבור HIV ומחלות מין אחרות. כדאי גם להשתמש בחומר סיכה כדי להפחית את הסיכון לשבירת הקונדום, ולעולם לא לעשות שימוש חוזר בקונדום.

על ידי ביצוע עצתם של סוכנויות בריאות הציבור, שימוש נכון ועקבי בקונדומים, ושיחה עם ספק שירותי בריאות על אפשרויות אחרות כגון PrEP, אנשים יכולים להפחית באופן משמעותי את הסיכון לרכוש או להעביר HIV ומחלות מין אחרות. עם שיטות מניעה מתאימות, אנשים יכולים להפחית באופן משמעותי את הסיכון להידבק ב- HIV ומחלות מין אחרות.

מאמרים נוספים

בנות סקורט: שופכות אור על המקצוע העתיק בעולם - מיניות

בנות סקורט: שופכות אור על המקצוע העתיק בעולם

במשך מאות שנים, מקצוע הליווי היה נושא של מחלוקת וקסם. עולם הליווי, המזוהה לעתים קרובות…

קרא עוד »

תל אביב: עיר שופעת תרבות, גיוון והיסטוריה - מיניות

תל אביב: עיר שופעת תרבות, גיוון והיסטוריה

תל אביב היא עיר ים תיכונית מודרנית עם היסטוריה ארוכה ומעניינת. העיר, הממוקמת לחופו המזרחי…

קרא עוד »

7 טיפים חכמים לסקס כדי לתבל את חיי האהבה שלך - מיניות

7 טיפים חכמים לסקס כדי לתבל את חיי האהבה שלך

כשמדובר בשמירה על מערכת יחסים בריאה ומלאת תשוקה, סקס הוא חלק חשוב במשוואה. לכן חיוני…

קרא עוד »

התמכרות למין: מה לדעת וכיצד לקבל עזרה - מיניות

התמכרות למין: מה לדעת וכיצד לקבל עזרה

התמכרות למין היא קושי נפשי מורכב המאופיין בדפוס מתמשך של פנטזיות, דחפים והתנהגויות מיניות כפייתיות…

קרא עוד »

 ↑