מקלחת חמה – האם זה בריא

אין כמו מקלחת חמה, בעיקר עכשיו בימי החורף. אני באופן אישי יכול להישאר שם במשך שעות, רק חבל שהדוד לא מספק לי מספיק מים חמים. ואפשר לשדרג את המקלחת החמה בבילוי עם בת הזוג, או דירות דיסקרטיות בתל אביב, אם אין לכם בת זוג. אבל בעוד אין ספק שזה כיף ונעים, נשאלת השאלה האם זה טוב לנו?

אולי כדאי להתחיל מהסוף. אנחנו לא רוצים להבהיל אתכם. כאן ישנן סיבות לדאגה, אבל בטח שאין סיבה להיסטריה. כמו כל דבר בחיים צריך לקחת הכל במידה, לא להגזים בשום דבר – גם כאשר זה מגיע למקלחת חמה.

אז מה מים חמים עושים לגוף?

העור שלנו מוגן על ידי מעטפת שומנית, ומסתבר שהמים המים מסירים את המעטפת הזו. וזוהי גם הסיבה מדוע אתם צפויים לראות עור יבש דווקא לאחר המקלחת החמה. אך מדובר בהרבה יותר מבעיה של עור יבש, זה הופך את העור שלכם ליותר רגיש לזיהומים. ואם יש לכם בעיות כמו אטופיק דרמטיטיס ובעיות עור שונות, כדאי להיות יותר זהירים. בעיות העור עלולות להחמיר לאחר המקלחת החמה, וזו תוצאה של הרחבת כלי הדם.

אך יש גם יתרונות למקלחת חמה. היא מקלה מאוד על מצבי מתח, ויכולה להרפות שרירים ולהפיג כאב. וגם על השינה יש לה השפעה חיובית. אם אתם מצוננים זו יכולה להיות דרך יעילה לפתוח את קני הנשימה. אך אם אתם חולים עם חום גוף גבוה, זכרו כי אתם דווקא צריכים להוריד את החום ולא להרתיח את הגוף.

אז מה מומלץ?

ההמלצה של הרופאים היא לעשות מקלחת במים פושרים וקצת חמימים, אבל לא להיסחף כפי שאתם אוהבים לעשות. למעשה יש גם כאלו הממליצים על מקלחות קרות ואפילו קפואות, אבל אנו חושבים ששום קיצוניות אינה טובה. לכן אנו נוטים לקבל את ההמלצה על שימוש במים חמימים. ואם בחורף בא לכם להתענג על מקלחת חמה, פשוט הגבילו את עצמכם לחמש או עשר דקות. בגמר המקלחת מומלץ למרוח על הגוף קרם לחות על מנת לשמר את לחות העור שהולכת לאיבוד.

מאמרים נוספים

דברים שכיף לעשות בחורף - זוגיות

דברים שכיף לעשות בחורף

יש אנשים שאוהבים את הקיץ ויש אנשים שאוהבים את החורף. ויש גם אלו המוצאים את…

קרא עוד »

מהו פטיש מין? – לחקור את עולם העונג המיני - מיניות

מהו פטיש מין? – לחקור את עולם העונג המיני

כשזה מגיע למין, יש מגוון רחב של רצונות והעדפות שיש לאנשים. חלקם עשויים למצוא את…

קרא עוד »

האמנות של תנוחות מין שונות: מדריך לשיפור האינטימיות - מיניות

האמנות של תנוחות מין שונות: מדריך לשיפור האינטימיות

עבור זוגות המעוניינים להוסיף קצת תבלין וגיוון למפגשים האינטימיים שלהם, אין דרך טובה יותר מאשר…

קרא עוד »

"חיפה: מדריך פנימי לתכשיט הים תיכוני" - מיניות

"חיפה: מדריך פנימי לתכשיט הים תיכוני"

ממוקמת על חוף הים התיכון בצפון ישראל, חיפה ידועה בשקיעות המרהיבות שלה, חופי חול לבן…

קרא עוד »

 ↑