סוגים של שערים חשמליים

שערים חשמליים הם כיום חלק בלתי נפרד מהנוף האורבני הישראלי. אנו רואים אותם כמעט בכל מקום: בכניסה לחניונים פרטיים או חניונים ציבוריים, בכניסות לבתים פרטיים או לחניונים של בתים משותפים, בכניסה לישובים, באזורי תעשיה ומרלו"גים ועוד.

שערים חשמליים הם אלמנט המספק הגנה למבנה ולרכוש המוחזק בו, שומר על מקום החניה שלנו פנוי, וגם מהווה אלמנט עיצובי לא פחות חשוב בתכנון המבנה או הבית. כיום יותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות של השערים החשמליים ודואגים להתקין שערים המעניקים בטיחות ונוחות מבלי להתפשר על האסתטיקה.

שערים חשמלים מסוגים שונים

שערים חשמליים נחלקים לכמה סוגים שונים, כל אחד מהם מותאם למרחבים שונים ולצרכים שונים. להלן סוגים מרכזיים של שערים חשמליים:

שערי כנף – שער כנף הוא שער חשמלי בעל צירים, כשעל כל ציר מותקנת דלת. שער כנף יכול להיות חד כנפי או דו כנפי: חד כנפי- הכוונה לכנף אחת הנפתחת ונסגרת כמו דלת רגילה, פנימה או החוצה. דו כנפי- הכוונה לשתי דלתות המונחות על שני צירים ובעלות מנועים נפרדים, הנפתחות פנימה או החוצה. שערים חשמליים אלו עשויים לרוב מברזל, עץ אלומיניום או פלדה.

שער מחסום / שער זרוע – אלו שערים חשמליים נפוצים במיוחד, עשויים זרוע המונחת במצב אופקי המסוגלת להתרומם למעלה ולמטה ובכך מאפשרת חסימה או פתיחה של המעבר. שערים חשמליים מזוג זה משמשים בעיקר בכניסה לחניונים.

שערי הזזה – שערים חשמליים הנעים בצורה אופקי. נמצאים בדרך כלל בכניסה לישובים, מפעלי תעשיה ומרכזים מסחריים. נחלקים לשני סוגים:

שערי מסילה – נעים ימינה או שמאלה על גבי מסילה.

שערים קונזוליים – נעים גם הם ימינה ושמאלה אך אינם תלויים במסילה, הם למעשה נעים באוויר ונתמכים בעמודים המחזיקים אותם בשני צדדיהם.

שער חשמלי מתרומם – שער בעל כנף אחת המתרוממת כלפי מעלה כיחידה אחת, בזווית של 90 מעלות. משמשים בעיקר כשערי חניה בבתים פרטיים. שערים אלו מתקפלים לכיוון תקרת החניה ולכן נחשבים לחסכוניים במקום.

שערי גלילה חשמליים – זהו למעשה סוג של תריס חשמלי הנגלל כלפי מעלה בעת פתיחתו. התריס בנוי משלבים העשויים אלומיניום או ברזל ומתאימים לחניות פרטיות או מחסנים.

שיקולים בבחירת שערים חשמליים

כאמור, ישנם סוגים רבים של שערים חשמליים. כדי לבחור את השער המתאים ביותר יש לקחת בחשבון כמה נקודות חשובות:

מקום: לפני שבוחרים שער חשמלי חשוב לבדוק כמה מקום פנוי קיים לצורך התקנתו. כך למשל, שערי כנף דורשים הרבה מקום כיוון שהם נפתחים לצדדים אל תוך החניה או מחצה לה, ויש לוודא שאין הפרעות במסלולם.

סוג החומר: שערים חשמליים עשוים לרוב מאלומיניום או ברזל, וזהו גם שיקול בבחירה. שערים מברזל יהיו כבדים יותר ואיטיים יותר משערי אלומיניום ויצריכו מנוע חזק יותר. מצד שני הם מספקים הגנה רצינית יותר.

זמני פתיחה וסגירה: לכל שער חשמלי משך הפעלה שונה לפתיחה וסגירה התלוי בסוג השער, גודלו, משקלו, סוג המנוע ועוד. שערים נגררים למשל הם איטיים בהרבה משערי גלילה.

פונקציות נוספות שכדאי לבדוק: האם ניתן לפתוח ולסגור את השער בצורה ידנית? האם ניתן לנטרל את השער בשבת? מה אמצעי הפתיחה של השער- שלט, אור או סלולרי? האם רוצים להגדיר את כמות המשתמשים שיכולים לשלוט בפתיחת השער? ועוד.

מאמרים נוספים

לשולחן שלי 4 פינות - בית

לשולחן שלי 4 פינות

המכנה המשותף לכל השולחנות בכל הצורות זה היכולת שלהם לכנס סביבם קבוצה של אנשים, בין…

קרא עוד »

חברת ניקיון בתל אביב - בית

חברת ניקיון בתל אביב

בתים ומשרדים הסוג הראשון של שירות שמקובל לקבל לאחר פנייה לחברת ניקיון בתל אביב כולל…

קרא עוד »

 ↑